Oranjekoorts!

18 juni 2010 - Belmont, Australië

Tijd voor een nieuwe update! Om eerlijk te zijn, er gebeurd hier de laatste tijd niet heel veel bijzonders, vandaar dat ik wat langer wacht met updaten, zodat ik in ieder geval wat  zinvols te melden heb! :)

Allereerst is ook hier de ORANJEKOORTS toegeslaan, helemaal nadat Australie op z'n zachts gezegd teleurstellend heeft gespeeld tegen Duitsland, 4-0 verloren! Dus nu is alle hoop op Nederland gericht. Simon heeft zelfs een oranje sjaal bij de achteruit van de auto met: HUP HOLLAND HUP! haha!

Ten tweede heb ik vorige week EINDELIJK mijn eerste sollicitatiegesprek gehad, voor invalkracht in de kinderopvang, precies hetzelfde als toen ik invalkracht was bij de Cirkel. Dit was de eerste vacature waarop ik gereageerd heb, bijna 3 maanden geleden. Kun je nagaan, ik werd 2 weken geleden pas gebeld voor een gesprek.
Het gesprek ging redelijk goed, hoewel ik merkte dat de taal hier toch een probleem is. Zodra het over vaktermen en dat soort dingen gaat, is het toch moeilijk in een andere taal. Maar al met al liep het gesprek goed. Nu gaan ze mijn referenties checken, 1 in Australie en 1 in Nederland en dat kon ong. 6 weken duren. Dan stuurt ze alles naar hoofdkantoor en die maken dan een beslissing. Mocht ik dan aangenomen worden, kan het nog een tijdje duren voordat ze hier in de buurt invalkrachten nodig zijn. typisch Australisch! Al met al dus nog steeds onzekerheid die nog een hele tijd kan duren.

Dan is er natuurlijk het GEWELDIGE nieuws dat pap en mam naar Australie komen met kerst, daar kijk ik nu al heeel erg naar uit! Met dit in gedachten hebben wij een bezoekje gebracht aan een national park hier vlakbij, om te kijken of dit leuk zou zijn voor hun om heen te gaan. We hebben een wandelingetje gemaakt door een palm-bos, heel erg gaaf! De foto van het strand is gemaakt op die camping pap & mam, dit is het uitzicht vanuit je tent...!

Zoals je misschien op de foto's ziet, is het hier wat koeler ( het is immers winter!), maar na 2 weken met alleen maar regen, is het de afgelopen 2 weken heeel mooi weer geweest, overdag zo'n 18 - 20 graden in het zonnetje. En iedereen maar klagen hoe koud het is! Simon's ouders hebben zelfs de open haard aan overdag :S Maar ik vind dit echt een heerlijk weertje.

Ik ben nu veel aan 't wandelen met Butters en sinds kort neem ik Dante ook mee, elke ochtend minimaal een uur en dan 's middags naar een groot open veld om met de bal te gooien! Ik kon merken dat Butters meer beweging nodig had, hij werd vanaf dattie 6 maanden was wat onrustiger. Nu ik veel met hem wandel, is hij veel gelukkiger en zoals je op de foto ziet, zijn we 's avonds moe, maar voldaan!

1. Leonie:
    Hey Criz,

Leuk weer eens wat van je te horen. En de open haard aan met 18 graden..........dan is het voor ons mooi weer en dan lopen wij in een korte broek met t-shirt :). Wel heel anders he.
    Maar het klimaat is er ook wel anders toch? Hier is het deze week lekker weer geweest, alleen geen tijd om in de zon te zitten. Binnen op mijn werk is het echt heel koud. Maar ja, niks aan te doen.

Tot snel.

Liefs Leonie
  2. Tante Diny en Chris:
    Hallo Criz,

Fijn om weer iets te lezen van jou zo ver weg. Dat het goed gaat en hopelijk dat je goed bericht krijgt. Ook fijn dat je vader en moeder komen met kerst. Hier is het nu ook wat koeler en het weekend met vaderdag zou het op herst lijken. Leonie heeft de laatste 2 weken 3 prijzen gewonnen met rossi.
    En marieke, frank en bas zijn nu naar italie met vakantie, net weg gegaan. op de grens van zwitserland en italie.

liefs Tante Diny
  3. Desi:
    Hajj Lieve Criz & Simon,

Haha, die foto van Simon is echt geniaal, jullie zijn fanatieker dan wij..!
    Verder ook erg mooie foto's, ik ben nu al jalours op mam en pap, kwil ook die gekke Butters graag zien! :D
    Geniet lekker van het weertje, dan doe ik dat hier ook, zonnetje schijnt hier af en toe lekker!

Doeiii! Liefs!