Hartje Winter!

30 juni 2010 - Belmont, Australië

Brrrrrrr..... het is hartje winter hier in Australie!

Hoewel het weer overdag toch nog echt te vergelijken is met een Nederlandse lente, koelt het 's nachts hard af! Zo hard zelfs, dat het ongeveer 10 graden onder het gemiddelde ligt.. Onder het vriespunt zelfs, in delen van Newcastle en Sydney was het -2! In west Sydney was het nog een beetje kouder, daar waren de tuinen wit van de vorst.
Maar overdag schijnt het zonnetje volop en warmt het op tot een graad of 16.

Tot zover het weerbericht vanuit Australie, Oet Morn!
Ik kan zo aan de slag als de Australische sidekick van Pietje... misschien dat hij het ziet zitten om mij aan 't werk te zetten. Want dat schiet nog geen donder op!

Simon heeft zich vandaag ingeschreven voor de opleiding Toerisme III en begint over een week of 4! Hij gaat dan Ma, Di, Woe & Vrijdag naar school en de opleiding duurt 6 maanden, tot 10 december. Wel ff wat sneller dan in Nederland! Met het vooruitzicht dat hij aan het einde van het jaar aan de slag kan als 'Travel Consultant' en niet meer in de horeca, waar hij helemaal klaar mee is.

De afgelopen dagen is het echt heerlijk geweest om te wandelen, vooral op het strand waar erg mooie zonsondergangen te zien waren (zie foto's)! Het lijkt wel of de Australiers rond deze tijd van het jaar ook uit hun zomerslaap komen, iedereen lijkt veel actiever en gek genoeg is het op 't strand drukker dan op een superhete zomerdag! Iedereen gaat lekker wandelen met de hond en Butters vind het helemaal gezellig, zoveel vriendjes om mee te spelen! Voor mij zijn er ook meer mensen om even mee te kletsen over de honden.
Je ziet meer mensen bezig in de tuin, in en om het huis, met de auto, met de kinderen in het park enz. Zomers is het hiervoor gewoon TE warm!

Voorlopig dus nog maar even genieten van dit weer, want de winter duurt niet lang in Australie!

1. Gerrit:
    30 juni 2010
    En het is hier nu volop zomer 25+

xxx Pa
  2. Tante Diny en Chris:
    30 juni 2010
    Hallo Criz en Simon,

Het is hier nu heel erg warm, en vrijdag boven de dertig.
    Je mag wel iets mee hebben.

ik wens jullie veel succes!

veel liefs uit ALmelo
  3. Eva:
    1 juli 2010
    Hoiii lieverds!

Hier is het inderdaad zomer en natuurlijk zeuren wij Nederlands nu ook weer, want nu het eindelijk mooi weer is, is het hier weer te warm. Op dit moment ben ik ziek, dat is natuurlijk helemaal niks met dit warme weer. Gelukkig zorgt Maartii goed voor me...=)

Wat leuk dat Simon een opleiding gaat doen! Handig dat dat ook zo snel kan...
    Ik hoop voor jou dat je ook snel aan het werk kan, ik duim heel hard.

Dikke zoennn